Železničářští odboráři se bojí o koryta. Chtějí vstoupit do politiky

Vlak - RegioPartner - České dráhy
Zdroj: Škoda Transportation

Kraje začaly vypisovat výběrová řízení na provoz regionálních železničních tratí. V nich často vítězí levnější a efektivnější soukromí dopravci. To se nelíbí železničářským odborům, kteří chtějí zachovat pohodlný monopol černé díry Českých drah (ČD). Odboráři proto hodlají vstoupit do politiky.

„Je v zájmu železnice, aby příští rok v krajských volbách kandidovali na členy krajských zastupitelstev také železničáři, kteří by hájili zájmy Českých drah,“ uvedl v odborářském magazínu Obzor Jaroslav Pejša, předseda Odborového sdružení železničářů (OSZ). V krajských zastupitelstvech pak chtějí odboráři zabránit vypisování výběrových řízení spojených s úsporou veřejných prostředků a zkvalitnění osobní dopravy.

České dráhy z veřejných rozpočtů v současnosti čerpají 13 mld. Kč ročně. Přesto jim to nestačí a hospodaření končí pravidelnou ztrátou.

V Německu byl zrušen monopol Deutsche Bahn v roce 2003. „Výrazně se zlepšila kvalita služeb i vozidel,“ uvedl Wolfgang Oeser, prokurista BEG, která veřejnou dopravu u dopravců objednává. Jen v Bavorsku za stejné veřejné prostředky od té doby stoupl počet vlaků o 48 %.

Zdroj: iDNES.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Podělte se o svůj názor

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..