V září 2014 v rámci předvolební kampaně před volbami do místních zastupitelstev a doplňovacími senátními volbami deset největších politických stran proinzerovalo 122 mil. Kč. Nejvíce utrácela Sociální demokracie (ČSSD).
„Obecně lze říci, že kampaně mnohých stran byly značně decentralizované. Skutečné souhrnné výdaje na kampaně všech kandidátů a místních organizací stran budou tedy mnohem vyšší,“ uvedla k odhadům výdajů politických stran v předvolební kampani společnosti Atmosphere Tereza Zběžková z Transparency International. Odhad nepočítá s dary místních kandidátů, kteří si část inzerce hradili z vlastních prostředků.
Tabulka: Odhady zářijových výdajů politických stran na předvolební kampaň
Politická strana | Odhad výdajů na kampaň |
ČSSD | 35,9 mil. Kč |
ANO | 23,8 mil. Kč |
ODS | 14,8 mil. Kč |
SPO | 12 mil. Kč |
KDU-ČSL | 10,7 mil. Kč |
Pro Prahu | 7,6 mil. Kč |
TOP 09 | 7,1 mil. Kč |
RESTART 2014 | 5,7 mil. Kč |
Úsvit | 2,6 mil. Kč |
Ostravak | 1,8 mil. Kč |
Největší marketingové výdaje v předvolební kampani měla ČSSD ve výši 35,9 mil. Kč následovaná s významným odstupem ANO s výdaji 23,8 mil. Kč. Na třetí příčce se umístila ODS, která se finančně ještě nevzpamatovala z předešlého volebního neúspěchu, se 14,8 mil. Kč.
Největším propadákem jsou výdaje Strany práv občanů (SPO), která s 12 mil. Kč výdajů na zářijovou předvolební kampaň získala jediného senátora a 43 zastupitelů v celé České republice.
Zdroj: E15.cz
Podělte se o svůj názor