Stát vyplýtval 1,5 mld. Kč. Na „podporu“ českých potravin

Státní zemědělský intervenční fond - SZIF

V průběhu šesti let stát vydal 1,5 mld. Kč na podporu značek Klasa, Regionální potravina a Vína z Moravy, vína z Čech. Přínos vynaložených peněz ale nekontroloval a peníze vynakládal neúčelně. Např. na indické masáže.

„Za klíčový nedostatek kontroloři považují fakt, že cíle kampaní byly většinou nekonkrétní. Pro možné vyhodnocení chyběly jak výchozí hodnoty, tak i ty, kterých mělo být dosaženo,“ uvedla Olga Málková, tisková mluvčí Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ).

Problémem byl ale i způsob přidělování zakázek. V letech 2009 – 2011 stát vypsal 108 veřejných zakázek malého rozsahu, z nichž 78 zadal bez výběrového řízení konkrétní firmě. 96,3 mil. Kč v souvislosti propagací značky Klasa proplatil, aniž by došlo k vykonání či dokončení smluvené práce. Při propagaci značek víno z Čech a Víno z Moravy Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) pro změnu uhradil 42 mil. Kč bez uzavřené písemné smlouvy.

„Dále proplatil tři novinářské exkurze za celkem 171 tisíc korun, jejichž program se značky Klasa týkal jen zčásti. Součástí exkurze v mlékárně tak byla například i návštěva lázní a indická masáž. Výsledkem této akce byly mimo jiné články, v nichž o značce Klasa nebyla ani zmínka,“ doplnila Olga Málková.

Zdroj: Aktuálně.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Podělte se o svůj názor

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..