Měření rychlosti jízdy v obcích by mělo být zaměřeno na zvýšení bezpečnosti provozu. Ve skutečnosti ho mnohé obce využívají na vylepšení obecních rozpočtů. Nejvíce vydělává Dvůr Králové, kterému za 1,5 roku přineslo 40 mil. Kč.
Obce začínají s příjmem z pokut za překročení rychlosti počítat ve svých rozpočtech. Extrémním příkladem jsou jihomoravské Rosice, v nichž rozpočtované příjmy z pokut během 3 let zdvojnásobili – a rozpočet úspěšně dodrželi. Nově se k „pokutovým magnátům“ přidává východočeské Hlinsko, které nakoupí radar za 3 mil. Kč a již v letošním roce očekává příjem 4 mil. Kč. V dalších letech se má zvýšit až na 9 mil. Kč ročně.
„Pokuta nemá být způsob vydělávání peněz pro obce, ale výchovný prostředek, aby řidiči dodržovali předpisy,“ uvedl Dan Ťok (ANO), ministr dopravy. Naplánoval proto zrušení možosti měření rychlosti obecní policií.
Radary u škol a na rizikových místech jsou nepochybně v pořádku. Jsou-li ale umístěny na přehledných úsecích a těsně za hranicí obce, je situace jiná. „Jejich účel je zřejmý, plnit obecní pokladny. To je devalvace činnosti obecní policie a příležitost nachytat řidiče,“ uvedl Robert Vacek z Autoklubu ČR.
Zdroj: iHNed.cz
Podělte se o svůj názor