Od dnešního dne platí v České spořitelně nový sazebník. Klienti zaplatí na poplatcích více než dosud. Její mateřské Erste Bank se v jiných zemích nedaří…
Česká spořitelna zdražila především odchozí platby. „Malé“ zvýšení ceny o 3 Kč při platbě internetovým bankovnictvím (ze 2 Kč na 5 Kč v rámci banky a ze 4 Kč na 7 Kč do jiné banky) jí přinese těžký prachy. Ty potřebuje zejména kvůli své mateřské Erste Bank, které se v ostatních zemích příliš nedaří a pro letošní rok očekává ztrátu 1,6 mld. EUR.
„Každoročně investujeme nemalé finanční prostředky do rozvoje našeho internetového bankovnictví. Klientům chceme nabízet nejnovější trendy a zlepšovat kvalitu našich služeb a zároveň také klademe velký důraz na zajištění bezpečnosti internetového bankovnictví, což přináší stále větší náklady,“ uvedl k novému sazebníku v červnu Marek Pšeničný z tiskového oddělení České spořitelny.
České spořitelně v 1. pololetí 2014 poklesl zisk o 4,6 % na 7,78 mld. Kč. Vyšší poplatky tak mohou být spíše snahou o růst zisku. Tato snaha ale může vyjít naprázdno. Z České spořitelny kvůli vysokým poplatkům utíkají klienti.
„Po oznámení chystaných změn k nám z největší české banky jen s pomocí kodexu mobility přišlo přes 3000 klientů, dvakrát více než před tím. Celkový příliv však byl mnohem větší, protože kodex mobility u nás ke změně banky využívá jen přibližně pětina všech nově příchozích klientů,“ uvedl Vladimír Komjati, tiskový mluvčí Air Bank.
Klienti České spořitelny odcházejí i do jiných bank. „V červnu jsme vyřídili 3,5krát více žádostí o přechod z České spořitelny k české Fio bance pomocí kodexu, než tomu bylo v květnu, v červenci se jednalo dokonce o šestinásobek,“ potvrdil Zdeněk Kovář, tiskový mluvčí Fio banky.
Zdroj: Aktuálně.cz
Podělte se o svůj názor