V loňském roce se prodalo v Česku přes 562 tisíc ojetých automobilů. Při průměrné ceně vozu 159 tis. Kč tak lidé zaplatily za ojeté vozy téměř 90 mld. Kč. Marže autobazarů je přitom minimální.
Marže autobazarů se pohybuje od 5 %. Podle Jana Dryáka, tiskového mluvčí společnosti Cebia, je obvyklá marže kolem 20 tis. Kč. „Větší firmy dokážou cenu při výkupu stlačit víc a jejich marže může být tedy vyšší,“ uvádí Jan Dryák.
Petr Špaček, majitel menšího autobazaru, ovšem tvrdí: „Deset procent to ale nikdy není. Musíte mít rychlou otočku peněz, abyste v těch autech neměli moc velké peníze.“ Chce mít z obchodu alespoň 5% marži.
Autobazary ovšem více vydělávají na zprostředkování úvěrů a dalších finančních produktů. Za špatný výpočet roční procentní sazby nákladů (RPSN) v autobazarech budou ale úvěrové společnosti muset zaplatit až 6 mld. Kč. I proto úvěrové společnosti utahují kohoutky a lukrativní příjem autobazarů za zprostředkování pomalu končí.
Zdroj: iDNES.cz
Podělte se o svůj názor