LEO Express prodělává i na samotném provozu. Z každé jízdenky vytvořil ztrátu 200 Kč. A to přesto, že má nejnižší náklady na kilometr jízdy ze všech dopravců. LEO Express přepravil 800 tisíc cestujících a dosáhl 30% podílu přepravy na trase Praha – Ostrava.
V letošním roce firma očekává zisk. “Vytyčili jsme jasnou agresivní expanzní strategii, stojící na třech pilířích: osobní železniční doprava, autobusová doprava a globální transportní služby,“ uvádí Leoš Novotný, vlastních 97 % akcií společnosti.
Největším problémem firmy je vysoké zadlužení při nízkých tržbách. Firma dluží 1,1 mld. Kč, přičemž většina vlastníků dluhopisů, které změnily v závěru roku účel, je prodala a představují jen 20 mil. Kč. Společnost tak ve velké míře úvěruje Leoš Novotný starší, který synovi půjčil cca 140 mil. Kč. Obsluha dluhu přitom spotřebuje čtvrtinu z celkových tržeb 193 mil. Kč. Zbytek spolykají odpisy a na samotný provoz již nezbývá.
Největší český dopravce – České dráhy – v loňském roce hospodařily se ztrátou 2 mld. Kč.
Podělte se o svůj názor